Παπαπάνος Πάνος

Ξεκινώντας από τον πηλό, χρησιμοποιεί με την ίδια ευχέρεια και επιθυμία σίδηρο, λευκό τσιμέντο οπλισμένο με σύρμα και πολυεστέρα.

  • Τέχνη: Γλυπτική
  • Είδος: –
  • Website: –

Πληροφορίες

Βιογραφικό
Επιπλέον Πληροφορίες
Επικοινωνία
Βιογραφικό

Ο Παπαπάνος Πάνος δεν φοίτησε σε Σχολή γλυπτικής, ούτε μαθήτευσε σε κάποιο γλλύπτη.

Δεν γνώριζε ούτε την Τέχνη που διδάσκονται όσοι φοιτούν στις σχολές αυτές, γιατί βέβαια η Τέχνη δεν διδάσκεται και δεν μπορεί να διδαχθεί όπως ο ίδιος αναφέρει.

Ξεκίνησε με αφορμή λίγο πηλό που του πρόσφερε ο φίλος του Νίκος Μπάλλας.

Ξεκίνησε από κάποια εσωτερική παρόρμηση και ότι έφτιαξε το έκανε από δική του και για δική του ευχαρίστηση και το τοποθετούσε στο υπόγειο του σπιτιού του όπου έχει και το εργαστήρι του.

Πολλοί λίγοι φίλοι γνώριζαν το χόμπυ αυτό του Πάνου.

Χρησιμοποίησε όχι μόνο πηλό αλλά με την ίδια ευχέρεια και επιθυμία χρησιμοποιούσε το σίδηρο, το λευκό τσιμέντο οπλισμένο με σύρμα και πολυεστέρα.

Το κύριο επάγγελμα είναι η δικηγορία και πίστευε πως μία τέτοια ενασχόλιση θα τον αποδυνάμωνε  στα μάτια των τρίτων. Σε μέρες αργίας σε μέρες κλεμμένες από την δικηγορία σχεδίαζε και έφτιαχνε με τα παραπάνω υλικά ‘ότι την ώρα εκείνη σκεφτόταν.

Το 1980, όπως αφηγείται ο Πάνος ο φίλος Στάθης Χρυσικόπουλος που διατηρούσε στην οδό Ρήγα Φεραίου έκθεση εκθέσεων οργάνωσε έκθεση των έργων μου με αρκετή επιτυχία και σχολιάστηκε ευνοϊκά από τον καθημερινό τύπο.

Έτσι και έγινε γνωστή η κρυφή δραστηριότητα του Πάνου στην Γλυπτική.

Επιπλέον Πληροφορίες

Όμως ποτέ δεν επεδίωξε ο καλλιτέχνης αναγνώριση της Τέχνης του μέχρις ότου ο Ιστορικός και Επιμελητής της Εθνικής Πινακοθήκης Μάνος Στεφανίδης είδε τα έργα του και αποφάσισε με συνδρομή του Πολιτιστικού Τομέα του Δήμου Πατρέων να οργανώσουν εκθεσή του.

Ο Στεφανίδης υπογραμμίζει στην κριτική του ότι η αφαίρεση και ο κουσερουτισμός αποτελούν ίσως τις βασικότερες πηγές για την πλαστική έρευνΑ ΤΟΥ Παπαπάνου.

Στην δουλειά του Παπαπάνου το ήρεμο στοιχείο συγκρούετε με το επιθετικό στοιχείο της διαμαρτυρίας και μορφολογικά χωρίζεται σε δύο κατηγορίες.

Στην πρώτη κυριαρχεί ο κάθετος άξονας στη δε δεύτερη η φόρμα αναπτύσσεται οργανικά με τον τρόπο που αναπτύσσεται ένα λουλούδι ή ένας κορμός δένδρου.

Τα παραστατικά στοιχεία όπου εντοπίζονται υποτάσσονται στην γενικότερη αφηρημένη αντίληψη του καλλιτέχνη.

Είναι σπουδαίο ότι όλες τις κατακτήσεις του ο Παπαπάνος τις ολοκλήρωσε με σταθερό και ανυποχώρητο μόχθο μακριά από οποιαδήποτε τύρβη δημοσιότητας.

O Παπαπάνος υπήρξε ένας από τους   Νομικούς σύμβουλος του Συλλόγου και συμμετείχε στην σύνταξη του Καταστατικού του Συλλόγου.

Ο Σύλλογος τον τίμησε σε ειδική τελετή κατά την διάρκεια της εκδήλωσης «Πάτρα-Πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης»  και τον αγόρευσε  ως Επίτιμο Πρόεδρο  του Συλλόγου για την πλούσια καλλιτεχνική του δράση.

Επικοινωνία
  • Τηλέφωνο:
  • email: